• Nederlands
+31 (0)53 482 22 44

Home » Project Controller

Project Controller

Voor onze opdrachtgever, een gerenommeerde internationale technische productieonderneming in de regio Hardenberg, zijn wij op zoek naar een kandidaat voor de functie van Project Controller.

Locatie: regio Hardenberg

Jouw nieuwe functie

In de rol van Project Controller fungeer je als het financiële geweten van het Projectmanagement en ben je  verantwoordelijk voor de financiële / economische beheersing en informatievoorziening van complexe projecten. Verder lever je een actieve bijdrage aan het verder vormgeven van Project Control en de verdere professionalisering van de organisatie.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor Project Control wo. ten aanzien van: voortgang projecten en projectresultaten, afwijkingen t.a.v. projectplan, signaleren en actief bewaken van projectrisico’s, opstellen van onderhandenwerk posities, kostprijscalculaties, bezettings- en productieresultaten, etc.;
  • Opstellen / ontwikkelen van periodieke managementinformatie en projectrapportages, uitvoeren van analyses, verzorgen forecasting en budgetbewaking;
  • Zorg dragen voor een adequate inrichting van de administratieve organisatie en interne controle van projecten en risicomanagement;
  • Ondersteuning salesmanagement wo. ten aanzien van pricing, commerciële voorwaarden en contractmanagement, beoordelen en controleren van de aangeleverde project- en financiële gegevens;
  • Bewaken liquiditeitspositie en werkkapitaal, opstellen cashflow planning evenals werkzaamheden rondom garantstellingen en letter of credits;
  • Ondersteuning bij de maand- en jaarafsluiting en de op te leveren planning & controlproducten inclusief analyse; 
  • Leveren van een actieve bijdrage m.b.t. verbeteren van efficiency en effectiviteit van (financiële) processen wo. ondersteunen bij het verder digitaliseren van financiële en projectadministratie;
  • Voortdurende afstemming met en sparringpartner van Projectmanagement, Sales, Inkoop en Engineering;
  • Rapportage aan CFO.

Functie-eisen

  • Afgeronde (bedrijfs-) economische / accountancy / bedrijfskundige opleiding op minimaal hbo-niveau, aangevuld met;
  • Circa 3 – 5 jaren relevante werkervaring, bij voorkeur opgedaan bij een (internationale) projectenorganisatie;
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal;
  • Je beschikt over een sterke automatiseringsaffiniteit waaronder ruime kennis van / ervaring met ERP-systemen. Ervaring met Trimergo is een pre;
  • Je bent goed in staat om processen te doorgronden en ziet het als een uitdaging om de kwaliteit en effectiviteit van de financieel administratieve processen verder te ontwikkelen en te optimaliseren;
  • Je hebt een stevige persoonlijkheid en je bent goed in staat om de rol van business partner richting projectmanagement te vervullen;
  • Competenties: Positief kritische en analytische instelling, helicopterview, resultaat- en kwaliteitsgericht, communicatief en sociaal vaardig, overtuigingskracht, stressbestendigheid, pro actief, teamplayer, no nonsense en hands on.

Aanvullende informatie

Onze opdrachtgever biedt een interessante en uitdagende functie in een dynamische en internationale omgeving met volop ruimte voor eigen inbreng en ontwikkelingsmogelijkheden. De functie betreft bij voorkeur een fulltime dienstverband. Geboden wordt een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket.

Voor meer informatie kun je terecht bij Renate Blanckenborg via 053 – 482 22 44 / 06 – 547 80 288. Graag ontvangen wij jouw CV en motivatie op het volgende e-mailadres: info@robertmuntel.nl

Solliciteer direct

Vul hier je gegevens in

    CV uploaden

    Toestemming bewaren gegevens?
    Ja ik geef toestemming voor het bewaren van mijn gegevens.

    Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?
    Ja ik wil graag de nieuwsbrief ontvangen