• nl
+31 (0)53 482 22 44

Home » Senior Business Controller

Senior Business Controller

Voor Stichting Cosis in Assen zijn wij op zoek naar een kandidaat voor de functie van Senior Business Controller.

Cosis is het resultaat van de samenwerking tussen Promens Care en NOVO. Die samenwerking heeft geresulteerd in een volledige fusie per 1 januari 2018. Cosis faciliteert haar medewerkers om de zorg voor mensen met een verstandelijke en psychische beperking vakkundig, met aandacht voor de persoon en zijn naastbetrokkenen, in de lokale samenleving te organiseren. De ondersteunende diensten, waaronder Financiën en Business Control, zijn ondergebracht in het Cosis Servicecentrum. Aan het proces van het harmoniseren van beleid en systemen wordt verder uitvoering gegeven.

Als Senior Business Controller ben je werkzaam binnen de afdeling Business Control (BC), ondergebracht binnen het servicecentrum van Cosis. Als Senior Business Controller ben je een belangrijke sparringpartner van het (zorg) management en de business. Het doel is om de organisatie te ondersteunen bij het realiseren van haar strategische doelstellingen en uiteindelijk het realiseren van lange termijn continuïteit. Daarom ben jij aanjager op het gebied van potentiële verbeteringen van de financiële conditie van de organisatie. Je bent leading in het initiëren en coördineren van de forecast en budgetproces, het opstellen van bedrijfseconomische en marktanalyses. Het optimaliseren van de management control systeem en de (bestuurlijke) informatievoorziening zijn tevens onderdeel van de werkzaamheden.

De rol van Senior Business Controller is uitdagend en divers. Met jouw brede blik werk je (projectmatig) aan onderwerpen op het raakvlak van finance, business en strategie. In een team van zeven business controllers ga je aan de slag om het verschil en impact te maken en van waarde te zijn.

Werkzaamheden

  • Adviseren en ondersteunen van het management op het gebied van BC vraagstukken. Verantwoordelijk voor het opstellen van financiële en strategische (scenario) analyses, (management)rapportages en beleidsvoorstellen op zowel strategisch, tactisch en operationeel niveau. Samenstellen, beschikbaar maken en voortdurend verbeteren van relevante (periodieke) sturingsinformatie t.b.v. beslissingsondersteuning voor (zorg)management. Totstandkoming evenals de bewaking van het (jaarlijkse) financieel kader, o.a. ten aanzien van de begroting, budgetten, forecasts en meerjarenramingen op locatie / regio en totaal (zorg)activiteiten niveau;
  • Tijdig signaleren van kansen en bedreigingen en regelmatig evalueren van de uitgezette koers. Volgen van ontwikkelingen in de zorgsector, binnen het eigen vakgebied en overige ontwikkelingen, invloeden, maken van analyses, in kaart brengen van risico’s en adviseren van het management hieromtrent, tot op totaal (zorg)activiteiten niveau;
  • Maken van een vertaalslag op strategisch niveau van de ontwikkelingen in concreet uit te voeren verbetervoorstellen en -acties. Ook initiëren van en actief betrokken bij diverse verander- en verbetertrajecten: ondersteunen, adviseren en/of leiden van organisatie brede trajecten op het gebied van BC. Onderhoudt en actief bouwen aan een relevant in- en extern netwerk;
  • Actieve bijdrage leveren op het gebied van beleidsontwikkeling en implementatie binnen het team. Waar nodig coördineer je voorkomende werkzaamheden, fungeer je als aanspreekpunt, stimuleer, motiveer en coach je de ontwikkeling van zowel het team als individu. Signaleren van knelpunten in het werkproces en actie ondernemen. Hiertoe doe je voorstellen en geef je advies op basis van jouw kennis op het vakgebied.

Functie eisen

Graag komen wij in contact met een kandidaat die toe is aan een volgende stap in zijn / haar carrière:

  • Afgeronde (bedrijfs-)economische / bedrijfskundige opleiding op tenminste hbo+ niveau, bij voorkeur richting Controlling / Bedrijfseconomie / Accountancy / Bedrijfskunde;
  • Aantoonbare meerjarige ervaring in een vergelijkbare functie met een goede “track-record”;
  • Kennis t.a.v. de relevante wet- en regelgeving van de financiering van de gezondheidszorg;
  • Sterke automatiseringsaffiniteit en uitstekende kennis van en ervaring met Excel en ERP;
  • Ervaring met projectmatig werken, ook in de rol van projectleider;
  • Samenwerkingsgericht, communicatief sterk en organisatiesensitief;
  • Helikopterview, maar ook een hands-on mentaliteit;
  • Overige competenties: sterk ontwikkeld analytisch en conceptueel vermogen, zelfstandig, doorzettings- / inlevingsvermogen en pro actief.

Aanvullende informatie

Het betreft een functie voor 32-36 uren per week. Cosis biedt een dynamische functie in een zich ontwikkelende organisatie. Er zijn volop mogelijkheden voor persoonlijke inbreng en ontwikkeling.

Geboden wordt een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket conform de CAO voor de Gehandicaptenzorg. Geboden wordt een jaarcontract met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd. Standplaats is Assen.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Lisette Maris of Jeroen Ouwerling via telefoonnummer 053 – 482 22 44. Graag ontvangen wij jouw cv en motivatie op het volgende e-mailadres: info@robertmuntel.nl.

Een referentieonderzoek maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. Een assessment kan deel uitmaken van sollicitatieprocedure. Een voorwaarde voor het werken bij Cosis is dat er een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gerelateerd aan het dienstverband wordt overlegd.